4 Nisan 2013 Perşembe

Gergedanlar Krep Yemez


Bir gün ders içersinde üniversite hocamın tavsiye ettiği bi kitaptı merak ettim ve aldım ve bu kitapla tanışınca bunun sadece çocuklar için değil ebeveynler içinde yazıldığını farkettim guzel ve eğitici bir kitap olduğunu düşünüyorum öğretmenlik yaşamımda bunu öğrencilerimle paylaşacağım ve hatta ebeveynlerin okuması üzerine ısrar edeceğim..

Kitabın Yazarı:Anna Kemp
3+ yaş a hitap ediyor

Bu kitap geçen sene içinde yayına girdi Gergedanlar Krep Yemez, anne ve babasının bir türlü ciddiye almadığı, dinlemek için vakit ayırmadığı Begüm ile bir sabah mutfakta beliren “dünyanın en büyük ve en mor” gergedanın hikayesini anlatıyor.
Begüm’ün bu sefer anlatmaya çalıştığı önemli şey bir sabah ansızın mutfakta beliren, kimseden izin almadan tabaktaki krepleri yiyen mor bir gergedandı. Begüm evlerinde otobüsten bile büyük bir gergedan olduğunu anlatmaya çalışırken laptopu kucağında, telefonu kulağında iş yapmakta olan annesi onu babasına yönlendirmiş, babası elindeki çamaşır sepetini merdivenlerden aşağıya indirirken onu yine geçiştirmişti. Sonuç: kimse onu dinlememişti.
Ne zaman ki anne ve babası Begüm’ü gerçek bir gergedan görmek için hayvanat bahçesine götürmüş ve orada -tam da Begüm’ün bahsettiği gibi- büyük, mor ve krep yemeyi çok seven bir gergedanın kayıp olduğunu öğrenmişlerdi, işte o zaman Begüm’ü dinlememekle ona ne kadar haksızlık yaptıklarını fark etmişlerdi.

 Gergedanlar Krep Yemez, benim favori -okul öncesi- çocuk kitapları listemde  Kütüphanedeki Aslan dan sonra ikinci sıraya oturdu. Hikayesi, çizimleri ve Gülbin Baltacıoğlu’nun kusursuz çevirisi ile her çocuğun kitaplığında olması gereken bir kitap olduğuna inanıyorum. 4 yaş ve üzerine rahatlıkla uygun olmakla birlikte hikaye dinleyecek sabrı geliştirmiş olan 3 yaş üzeri okurlara da hitap edebileceğini düşünüyorum.

 Kitapta benim gözüme çarpan bir başka unsur da annenin -bilgisayarda- iş yaparken babanın çamaşır yıkıyor olması. Yaşasın ev işlerinin adil bölümü! :))

                                                                   Tebrik Kartı
Bu tebrik kartını öğrencim Hayal için hazırladım anasınıfında gösterdiği katılım ve becerilerinden dolayı ona bu tebrik kartını ona armağan ediyorum










Parmak Oyunu
   
       
 Duyu Organlarımız (eğitici oyun)

İş yapmak için iki elim var (eller gösterilir)
Resim yapar,fülüt çalarım (çizme ve çalma hareketi)
Toprak kazar,agac dikerim (kazar gibi)
Her işi ellerimle yaparım (eller gösterilir)
Koklamak için burnum var (burun gösterilir)
Çiçekleri koklarım
İşitmek için kulaklarım var (kulaklar gösterilir)
Annemi duyarım,müzik dinlerim
Nefes almak için cigerlerim var (nefes alınır)
Ohh havayı içime cekerim
Sağlıklı ve mutluyum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder